Kalite Yönetim Sistemi
Müşterinin ve çalışanların var olan ve de gelecekteki beklentilerinin tam ve ekonomik olarak, zamanında karşılanması için çalışanların katılımı ile tüm faaliyetlerin sürekli geliştirilmesini ve iyileştirilmesini öngören bir yönetim anlayışı ile kurulmuştur.
Kalite Yönetim Sistemi ile Ulaşılacak Hedefler
- Sistemin bütün çalışanlar tarafından bilinmesi ve kolayca anlaşılması,
- Sistemin gerçek hayatta çalışması ve sürekli olarak iyileştirilmesi,
- Sistemin öncelikle dış müşterinin, daha sonra da kurum içindeki bölümlerin veya kişilerin tek tek ihtiyaçlarına odaklanması,
- Sistemin, kusurların ortaya çıktıktan sonra tespitini değil, ortaya çıkmadan önlenmesi (Kalite güvencesi/sürekli iyileştirme)
amaçlanmaktadır.
Kalite Yönetim Sistemi Çalışmaları
Uluslararası Tarımsal Araştırma ve Eğitim Merkezinde, TS-ISO-EN 9001:2000 (ISO 9001:2000) Kalite Yönetim Standardının şartlarına uygun olarak Kalite Yönetim Sistemi (KYS) kurulmuş olup dokümantasyon çalışmaları devam etmektedir. Merkezimizde Kalite Yönetim Sistemi, birbirlerine geri besleme veren, katma değer yaratan ve birbirleri ile ilişkili süreçler ile uygulamaları kontrol eden ve iyileştiren prosedürler üzerine kurulmuştur. Kalite Yönetim Sistemi elemanları aşağıdaki unsurlar ele alınarak hazırlanmıştır;
- KYS için gerekli süreçlerin ihtiyaçları ve uygulamaları tanımlanmış,
- Bu süreçlerin birbiri ile ilişkileri ve süreç dizini tanımlanmış,
- Bu süreçlerin işleyiş ve kontrolünün etkililiğini sağlamak için kriterler ve metotlar tespit edilmiş, izlenmesi ve işleyişe destek verilmesi için gerekli olan kaynakların ve bilginin mevcut olması sağlanmış,
- Bu süreçlerin ölçülmesi, izlenmesi ve analiz edilmesi sağlanmış,
- KYS' in doküman kontrolü, kayıt kontrolü, tetkiki, uygunsuzlukların kontrolü ile düzeltici ve önleyici faaliyetler tanımlanmış prosedürlere ve süreçlerin sürekli iyileştirilmesi ve planlanan sonuçlara ulaşılması için tanımlanmış Yönetim Gözden Geçirme (YGG) prosedürüne göre faaliyetler uygulanmıştır.
Kalite Politikası
Öncü, Özgün, Problem Çözme Odaklı, Kaliteli Hizmet…
Ülkemize ve tarıma kalıcı hizmetler vermek amacıyla, faaliyet gösterdiğimiz tarım sektöründe Ar-Ge ve Eğitim çalışmalarında öncü, özgün, problem çözme odaklı ve kaliteyi hizmetlerimizin, kurum kültürümüzün vazgeçilmez öğesi olarak kabul ederek;
Gerçekleştirdiğimiz her hizmette iş gücü, para, zaman ve malzeme dahil tüm kaynakların, kurum hedefleri doğrultusunda etkin ve verimli şekilde kullanılmasını sağlamak, teknolojik yenilikleri yakından takip ederek uygulamak, problemleri çözmeye yönelik unsurların ön planda olduğu çevreci yaklaşımı benimsemek, sektöründe güvenilir, saygın, iç ve dış müşteri odaklı perspektifle, faaliyetlerimizi gerçekleştirmek, hizmetlerimizin ve kalite yönetim sistemimizin sürekli gelişmesinin temeli olan alt yapımızın ve personelimizin gelişimlerinin sürekliliğini sağlamak olarak benimsenmiştir.
UTAEM Toprak Bitki Su ve Gübre Laboratuvarı olarak bağımsızlık, tarafsızlık ve gizlilik ilkeleri doğrultusunda;
• TS EN ISO/IEC 17025 standardının gerektirdiği şartlara uyarak Kalite Yönetim Sistemi'nin sürekli gelişim ve etkinliğini sağlamak,
• Konusunda uzman, TS EN ISO/IEC 17025 standardının şartlarını bilen ve uygulayan, dokümantasyonu doğru kullanan, sürekli kendini yenileyen, görev ve sorumluluklarının bilincinde olan personel ile çalışmak,
• Ulusal ve uluslararası ilişkilerin sürekliliğini sağlamak, yenilikleri takip etmek, en modern cihaz ve metotlarla güncel ihtiyaçlara cevap vermek,
• Müşteri ihtiyacına uygun ve TS EN ISO/IEC 17025 standardının gereklerini karşılayacak kalitede hizmet vermek ve müşteri memnuniyetinin sürekliliğini sağlayarak güvenilir hizmet sunmak,
• Yayınlanmış hizmet standartlarına uygun olarak verilen hizmetleri süresi içinde gerçekleştirmek,
• Laboratuvarda yapılan testlerin doğruluk ve hassasiyetlerinin devamlı kontrolünü yaparak sonuçların güvenilirliği sürekli kılmak,
• Laboratuvar faaliyetlerine ilişkin risk ve fırsatları sistematik olarak değerlendirmek, bu doğrultuda önleyici ve iyileştirmeye yönelik gerekli tedbirleri almak,