FAALİYETLERE YÖNELİK ETİK DAVRANIŞ KURALLARI |
Hak ve hukuka uyum esastır. |
Ayrımcılık ( cinsiyet, dil, din, ırk, mezhep vb. ) yapılmaz. |
Özel hayata ve kişisel tercihlere saygı duyulur. |
Faaliyetlerde devamlılık ve güncellik gözetilir. |
İlişkilerde insan sevgisi, nezaket ve saygı esastır. |
Yetki ve sorumluluklar, iş tanımları ve iş dağılımları yoruma açık olmayacak şekilde tutarlı, açık ve yazılıdır. |
Yapılan faaliyetlerle ilgili sorgulama ve sorgulanabilirlik esastır. |
YÖNETİME YÖNELİK ETİK DAVRANIŞ KURALLARI |
BDUTAEM tüm paydaşları ile iyi ilişkiler kurar. |
Yönetimde tarafsızlık ilkesi ve adil yaklaşım esastır. |
Kararların tarafsız ve bağımsız alınması sağlanır. |
Faaliyetlerde ve kararlarda katılımcı bir yaklaşım izlenir. |
Çıkar çatışmaları, kişisel ve özel menfaatler önlenir. |
Emek ve bilgi sahibinin haklarına saygı duyulur. |
Başarılı çalışmalar takdir edilir. |
Yöneticiler, personele yaptıkları işlerde destek verir ve sorumluluğunu paylaşır. |
Faaliyetlere ve hizmetlere katkı sağlamayan personele ilişkin her türlü yapıcı önlem alınır. |
Meslek taassuplarına zemin hazırlanmaz ve meslek taassubu yapılmaz. |
Yöneticiler bakanlık birimlerine kurumsal kültürün geliştirilmesi konusunda örnek olur |
Yöneticiler tüm paydaşları ile iyi ilişkiler kurar. |
Geliştirilen bilim ve teknolojinin gerekli kurallara uyularak kamuoyuna etkin bir şekilde aktarılmasına önem verilir. |
Ülke kaynakları israf edilmeden kullanılır |
Kamu malları ve kaynakları, kamu yararı ve hizmet gerekleri dışında kullanılamaz. |
Kurumlarının amaç ve politikalarına uygun olmayan işlem veya eylemleri engellemek için görev ve yetkilerinin gerektirdiği önlemler zamanında alınır. |
Yöneticiler için personeline etik davranış ilkeleri konusunda uygun eğitimi sağlamak, bu ilkelere uyulup uyulmadığını gözetlemek, geliriyle bağdaşmayan yaşantısını izlemek ve etik davranış konusunda rehberlik etmelidir. |
ÇALIŞANLARA YÖNELİK ETİK DAVRANIŞ KURALLARI |
Çalışanlar devletin bir temsilcisi olduğunun bilincinde hareket eder. |
Personel kendi sorumluluklarını bilir ve gereğini zamanında hakkıyla yerine getirir. |
Mesai kavramına azami özen gösterilir. |
Çalışanlar arasındaki ilişkilerde iyi niyet esastır. |
Yöneticiler ve çalışanlar birbirlerine güvenir. |
Yöneticiler ve çalışanlar birbirlerini sonuna kadar dinler. |
Çalışanlar birbirleriyle işbirliğine ve bilgi paylaşımına açıktır. |
Her kademedeki çalışanın düşüncelerinin ve sorunlarının rahatça söylenebildiği ve dikkate alındığı bir ortam vardır. |
Yöneticiler ve çalışanlar birbirlerini sonuna kadar dinler. |
Çalışanlar hiyerarşik kademeleri izleyerek gerektiğinde en üst kademe ile iletişim kurabilir. |
Çalışanlara önyargılı yaklaşılmaz ve kendini gösterebilme fırsatı verilir. |
Çalışanların yanlışlıklarını ve eksikliklerini düzeltmeleri konusunda yapıcı yaklaşım gösterilir. |
Çalışanların eşit şartlarda kişisel/mesleki gelişimi ve eğitimi sağlanır. |
Kariyer gelişiminde ve terfilerde liyakata uyum esastır. |
Motivasyon arttırıcı çalışmalar yapılır. |
Çalışanların performansı ödüllendirilir. |
Dedikoduya fırsat verilmez ve dedikodu yapılmaz. |
Çalışanlar kişisel çıkarları için diğer çalışanların zarar göreceği davranışlarda bulunmazlar. |
Personele kurum içi değerli ve önemli olduğu hissettirilir. |
Personel sunulan imkânlardan adil bir şekilde yararlandırılır. |
Personelin sağlığının fizyolojik ve psikolojik olarak olumsuz etkilenmemesi sağlanır. |
Çalışanlar arasında yakınlaşmayı sağlayacak sosyal etkinliklere önem verilir. |
Kişisel menfaatler ön plana alınmaz. |
Çalışanlar görev ve yetkilerini menfaat sağlamak amacıyla kullanılmaz |
Çalışanlar çalıştıkları kurum veya kuruluşun amaçlarına ve misyonuna uygun davranırlar. Ülkenin çıkarları, toplumun refahı ve kurumlarının hizmet idealleri doğrultusunda hareket ederler. |
Çalışanlar görevlerini yerine getirirken yetkilerini aşarak çalıştıkları kurumlarını bağlayıcı açıklama, taahhüt, vaat veya girişimlerde bulunamazlar, aldatıcı ve gerçek dışı beyanat veremezler. |
Çalışanlar arasında emeğe ve fikri haklara saygı duyma esastır
|