ALO 174
ALO 177
Görme Engelliler
TR
  • EN

T.C. TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI
BAHRİ DAĞDAŞ ULUSLARARASI TARIMSAL ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ MÜDÜRLÜĞÜ
  • Anasayfa
  • KURUMSAL YAPI
    • HAKKIMIZDA
      • ENSTİTÜ TARİHÇESİ
      • ENSTİTÜ MİSYON VE VİZYON
      • ENSTİTÜ GÖREVLERİ
    • YÖNETİM VE PERSONEL
    • ORGANİZASYON ŞEMASI
    • İÇ KONTROL
    • KALİTE YÖNETİM VE SİSTEMİ
    • ENSTİTÜ ETİK İLKELERİ
    • ENSTİTÜ TANITIM FİLMİ
    • YEREL ETİK KURULU
    • DÖNER SERMAYE
  • BÖLÜMLER
    • BİTKİSEL ARAŞTIRMALAR
      • TARLA BİTKİLERİ BÖLÜMÜ
      • BİTKİ YETİŞTİRME TEKNİKLERİ BÖLÜMÜ
      • BİTKİ SAĞLIĞI BÖLÜMÜ
      • KALİTE VE TEKNOLOJİ BÖLÜMÜ
      • TARIM EKONOMİSİ BÖLÜMÜ
      • EĞİTİM-YAYIM VE ENFORMASYON BİRİMİ
      • İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE KURAKLIK ARAŞTIRMALARI BİRİMİ
      • BİTKİSEL ÜRETİM VE İŞLETME BÖLÜMÜ
    • HAYVANCILIK ARAŞTIRMALARI
      • HAYVANCILIK ARAŞTIRMALAR BÖLÜMÜ
      • KÜÇÜKBAŞ HAYVAN YETİŞTİRME BÖLÜMÜ
      • KANATLI HAYVAN ​YETİŞTİRME BÖLÜMÜ
      • YEM ÜRETİM BİRİMİ
      • HAYVAN REFAHI BİRİMİ
  • PROJELER
    • DEVAM EDEN PROJELER
    • TAMAMLANAN PROJELER
  • YAYINLAR
    • DERGİLERİMİZ
    • ENSTİTÜ YAYINLARI
      • KİTAPLAR
      • RAPORLAR
      • BROŞÜR VE LİFLETLER
      • PROJE SONUÇ RAPORLARI
      • KONGRE SEMPOZYUM VE ÇALIŞTAY KİTAPLARI
      • ENSTİTÜ ÇEŞİT VE IRK KATOLOĞU
    • ENSTİTÜ PERSONELİ YAYINLARI
    • ESKİ DERGİLERİMİZ
      • ESKİ BİTKİSEL ARAŞTIRMA DERGİLERİ
      • ESKİ HAYVANCILIK ARAŞTIRMA DERGİLERİ
  • EĞİTİM
    • STAJ
    • KURS
    • TEKNİK VE YETİŞTİRİCİLİK BİLGİLERİ
  • ÇEŞİT VE IRKLARIMIZ
  • İletişim
Ara
    Skip Navigation LinksBahri Dağdaş Uluslararası Tarımsal Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü

Enstitü Etik ilkeleri

25.05.2004 tarihli ve 5176 sayılı "Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun" gereği;

Ülke çıkarları, toplum refahı ve Bahri Dağdaş Uluslararası Tarımsal Araştırmalar Müdürlüğünün hizmet idealleri doğrultusunda hareket edilerek hizmet üretilir.

Hizmet standartları ve süreçlerine uyulur, gerektiğinde hizmet alanlara bilgi verilir.

Halka hizmet bilinci içinde halkın memnuniyetini artırmaya, hizmetten yararlananların ihtiyacına  ve hizmetlerin sonucuna odaklanan hizmet üretilir.

Bu amaçla hazırlanan etik ilkeler;

 

FAALİYETLERE YÖNELİK ETİK DAVRANIŞ KURALLARI 
Hak ve hukuka uyum esastır.
Ayrımcılık ( cinsiyet, dil, din, ırk, mezhep vb. )  yapılmaz.
Özel hayata ve kişisel tercihlere saygı duyulur.
Faaliyetlerde devamlılık ve güncellik gözetilir.
İlişkilerde insan sevgisi, nezaket ve saygı esastır.
Yetki ve sorumluluklar, iş tanımları ve iş dağılımları yoruma açık olmayacak şekilde tutarlı, açık  ve  yazılıdır.
Yapılan faaliyetlerle ilgili sorgulama ve sorgulanabilirlik esastır.
YÖNETİME YÖNELİK ETİK DAVRANIŞ KURALLARI 
BDUTAEM tüm paydaşları ile iyi ilişkiler kurar.
Yönetimde tarafsızlık ilkesi ve adil yaklaşım esastır.
Kararların tarafsız ve bağımsız alınması sağlanır.
Faaliyetlerde ve kararlarda katılımcı bir yaklaşım izlenir.
Çıkar çatışmaları, kişisel ve özel menfaatler önlenir.
Emek ve bilgi sahibinin haklarına saygı duyulur.
Başarılı çalışmalar takdir edilir.
Yöneticiler, personele yaptıkları işlerde destek verir ve sorumluluğunu paylaşır.
Faaliyetlere ve hizmetlere katkı sağlamayan personele ilişkin her türlü yapıcı önlem alınır.
Meslek taassuplarına zemin hazırlanmaz ve meslek taassubu yapılmaz.
Yöneticiler bakanlık birimlerine kurumsal kültürün geliştirilmesi konusunda örnek olur
Yöneticiler tüm paydaşları ile iyi ilişkiler kurar.
Geliştirilen bilim ve teknolojinin gerekli kurallara uyularak kamuoyuna etkin bir şekilde aktarılmasına önem verilir.
Ülke kaynakları israf edilmeden kullanılır
Kamu malları ve kaynakları, kamu yararı ve hizmet gerekleri dışında kullanılamaz.
Kurumlarının amaç ve politikalarına uygun olmayan işlem veya eylemleri engellemek için görev ve yetkilerinin gerektirdiği önlemler zamanında alınır.
Yöneticiler için personeline etik davranış ilkeleri konusunda uygun eğitimi sağlamak, bu ilkelere uyulup uyulmadığını gözetlemek, geliriyle bağdaşmayan yaşantısını izlemek ve etik davranış konusunda rehberlik etmelidir.
ÇALIŞANLARA YÖNELİK ETİK DAVRANIŞ KURALLARI 
Çalışanlar devletin bir temsilcisi olduğunun bilincinde hareket eder.
Personel kendi sorumluluklarını bilir ve gereğini zamanında hakkıyla yerine getirir.
Mesai kavramına azami özen gösterilir.
Çalışanlar arasındaki ilişkilerde iyi niyet esastır.
Yöneticiler ve çalışanlar birbirlerine güvenir.
Yöneticiler ve çalışanlar birbirlerini sonuna kadar dinler.
Çalışanlar birbirleriyle işbirliğine ve bilgi paylaşımına açıktır.
Her kademedeki çalışanın düşüncelerinin ve sorunlarının rahatça söylenebildiği ve dikkate alındığı bir ortam vardır.
Yöneticiler ve çalışanlar birbirlerini sonuna kadar dinler.
Çalışanlar hiyerarşik kademeleri izleyerek gerektiğinde en üst kademe ile iletişim kurabilir.
Çalışanlara önyargılı yaklaşılmaz ve kendini gösterebilme fırsatı verilir.
Çalışanların yanlışlıklarını ve eksikliklerini düzeltmeleri konusunda yapıcı yaklaşım gösterilir.
Çalışanların eşit şartlarda kişisel/mesleki gelişimi ve eğitimi sağlanır.
Kariyer gelişiminde ve terfilerde liyakata uyum esastır.
Motivasyon arttırıcı çalışmalar yapılır.
Çalışanların performansı ödüllendirilir.
Dedikoduya fırsat verilmez ve dedikodu yapılmaz.
Çalışanlar kişisel çıkarları için diğer çalışanların zarar göreceği davranışlarda bulunmazlar.
Personele kurum içi değerli ve önemli olduğu hissettirilir.
Personel sunulan imkânlardan adil bir şekilde yararlandırılır.
Personelin sağlığının fizyolojik ve psikolojik olarak olumsuz etkilenmemesi sağlanır.
Çalışanlar arasında yakınlaşmayı sağlayacak sosyal etkinliklere önem verilir.
Kişisel menfaatler ön plana alınmaz.
Çalışanlar görev ve yetkilerini menfaat sağlamak amacıyla kullanılmaz
Çalışanlar çalıştıkları kurum veya kuruluşun amaçlarına ve misyonuna uygun davranırlar. Ülkenin çıkarları, toplumun refahı ve kurumlarının hizmet idealleri doğrultusunda hareket ederler.
Çalışanlar görevlerini yerine getirirken yetkilerini aşarak çalıştıkları kurumlarını bağlayıcı açıklama, taahhüt, vaat veya girişimlerde bulunamazlar, aldatıcı ve gerçek dışı beyanat veremezler.
Çalışanlar arasında emeğe ve fikri haklara saygı duyma esastır


E-HİZMETLER

Gübre Takip Sistemi

Gübre Takip Sistemi

Tarım Tv

Tarım Tv

III. Tarım Orman Şurası

III. Tarım Orman Şurası

Alo 180

Alo 180

Geleceğe Nefes

Geleceğe Nefes

Gıdanı Koru Sofrana Sahip Çık

Gıdanı Koru Sofrana Sahip Çık

TARYAT

TARYAT

Genç Çiftçilerin Desteklenmesi Projesi

Genç Çiftçilerin Desteklenmesi Projesi

Kulak Küpe Sorgulama

Kulak Küpe Sorgulama

Hayvan Bilgi Sistemi

Hayvan Bilgi Sistemi

Tarım Orman Bülteni

Tarım Orman Bülteni

Türk Tarım Orman Dergisi

Türk Tarım Orman Dergisi

Dijital Tarım Pazarı

Dijital Tarım Pazarı

Atık Sularda Covid-19 Yayılımı Takibi

Atık Sularda Covid-19 Yayılımı Takibi

Türkiye Arıcılık Haritası

Türkiye Arıcılık Haritası

İLETİŞİM

    Bahri Dağdaş Uluslararası Tarımsal Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü
  • Adres : Akabe Mah. Konya Ereğli Cad. No: 10 Y Karatay / Konya

  • Telefon : 0332 355 12 90

  • Faks : 0332 355 12 88

  • E-Posta : bahridagdas@tarimorman.gov.tr

Android
IOS

HIZLI MENÜ

  • Kullanıcı Girişi
  • Biyogüvenlik
  • e-Kütüphane
  • e-İmza Servisi
  • Intranet
  • Hizmet İçi Eğitim
  • Bakanlık e-Posta
  • Arabuluculuk
YUKARI ​