"ETİK DAVRANIŞ KURALLARI"
Faaliyetlere Yönelik Etik Davranış Kuralları
- Hak ve hukuka uyum esastır.
- Ayrımcılık (cinsiyet, dil, din, ırk, mezhep vb.) yapılmaz.
- Doğruluk, dürüstlük ve şeffaflık esastır.
- Özel hayata ve kişisel tercihlere saygı duyulur.
- Faaliyetlerde devamlılık ve güncellik gözetilir.
- İlişkilerde insan sevgisi, hoşgörü, nezaket ve saygı esastır.
- Yetki ve sorumluluklar, iş tanımları ve iş dağılımları yoruma açık olmayacak şekilde tutarlı, açık ve yazılıdır.
- Kamu malları ve kaynakları, kamu yararı ve hizmet gerekleri dışında kullanılamaz.
- Kamu malları ve kaynakları, kamu yararı ve hizmet gerekleri dışında kullanılamaz.
- Hesap verebilirlik, hesap sorabilirliğin ön koşuludur.
Yönetime Yönelik Etik Davranış Kuralları
- Enstitü Müdürlüğü Yönetimi kurumsal kültürün geliştirilmesi konusunda örnek olur.
- Enstitü Müdürlüğü Yönetimi tüm paydaşları ile iyi ilişkiler kurar.
- Yönetimde tarafsızlık ilkesi ve adil yaklaşım esastır.
- Kararların tarafsız ve bağımsız alınması sağlanır.
- Faaliyetlerde ve kararlarda katılımcı bir yaklaşım izlenir.
- Çıkar çatışmaları, kişisel ve özel menfaatler önlenir.
- Emek ve bilgi sahibinin haklarına saygı duyulur.
- Başarılı çalışmalar takdir edilir.
- Yöneticiler personele yaptıkları işlerde destek verir ve sorumluluğunu paylaşır.
- Faaliyetlere ve hizmetlere katkı sağlamayan personele ilişkin her türlü yapıcı önlem alınır.
- Meslek taassuplarına zemin hazırlanmaz ve meslek taassubu yapılmaz.
Çalışanlara Yönelik Etik Davranış Kuralları
- Personel kendi sorumluluklarını bilir ve gereğini zamanında hakkıyla yerine getirir.
- Mesai kavramına azami özen gösterilir.
- Çalışanlar arasındaki ilişkilerde iyi niyet esastır.
- Yöneticiler ve çalışanlar birbirlerine güvenir.
- Çalışanlar birbirleriyle işbirliğine ve bilgi paylaşımına açıktır.
- Her kademedeki çalışanın düşüncelerinin ve sorunlarının rahatça söylenebildiği ve dikkate alındığı bir ortam vardır.
- Yöneticiler ve çalışanlar birbirlerini sonuna kadar dinler.
- Çalışanlar hiyerarşik kademeleri izleyerek gerektiğinde en üst kademe ile iletişim kurabilir.
- Çalışanlara önyargılı yaklaşılmaz ve kendini gösterebilme fırsatı verilir.
- Çalışanların yanlışlıklarını ve eksikliklerini düzeltmeleri konusunda yapıcı yaklaşım gösterilir.
- Çalışanların eşit şartlarda kişisel/mesleki gelişimi ve eğitimi sağlanır.
- Kariyer gelişiminde ve terfilerde liyakata uyum esastır.
- Motivasyon artırıcı çalışmalar yapılır.
- Çalışanların performansı ödüllendirilir.
- Çalışanlar kişisel çıkarları için diğer çalışanların zarar göreceği davranışlarda bulunmazlar.
- Personele kurum için değerli ve önemli olduğu hissettirilir.
- Personel sunulan imkanlardan adil bir şekilde yararlandırılır.
- Personelin sağlığının fizyolojik ve psikolojik olarak olumsuz etkilenmemesi sağlanır.
- Çalışanlara yönelik sosyal etkinliklere önem verilir.